Småkakor

Efter all träning, solning och matlagning fick jag ett sug för att baka :) Så jag tog fram min nya Kakbok jag fick av mamma i julklapp och börja bläddra!! Och där hittade jag mina älsklingskakor (när jag va liten) som vi alltid gjorde med mamma. Nämligen Schackrutor. Så då var det bara att sätta igång, jätte lätt!!!



En bok alla människor borde ha, den är såå bra!!


Schackrutor

1.
Blanda 200g margarin, 1dl socker och 4-5dl mjöl till en deg.



2. Dela degen på mitten. Ha i 2tsk vaniljsocker i ena och 2msk kakao i den andra.



3. Rulla ut degen och gör 4 jämna längder. Lägg sedan en ljus bredvid en mörk, i två lager. Se bilden. lägg längderna kallt en liten stund. Skär sen 3-4mm tjocka skivor.



4. Grädda mitt i ugnen i 10minuter på 200 grader.

KLART


Jätte goooda :)


Kommentarer
Postat av: Emma

men guuud va länge sen!!! :D alltid på alla våra kalas juh! Ååååh <3

2010-01-07 @ 22:10:29
URL: http://emmanyberg.blogg.se/
Postat av: josefine

ja veeet :) dom fanns alltid med på kakfaten :) hehe!! Nu skulle du varit här emmi <3

2010-01-07 @ 22:21:12
URL: http://josefinebodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0