Bärpaj

Ja Fiffi kom ju förra veckan hit med en ananaspaj som jag blev helt frälst i!! Såå gott. Så jag var ju tvungen att prova det jag oxå. Så i helgen bakade jag ananaspaj men idag bakade jag Blåbär & Hallonpaj. Mumma =)

RECEPT Fruktpaj

Deg: 150g smör
        3 dl mjöl                               
        1 dl socker
        1 tsk bakpulver

Fyllning: 1 burk créme fraiche (2dl)
               1 ägg
               1/2dl socker
               1 tsk vanliljsocker
               1 burk krossad ananas / 1 påse frysta bär (hallon, blåbär, björnbär osv)


1. Blanda alla ingredienser i degen och tryck ut i en pajform. Ställ in i kylen.
2. Låt ananasen/bären rinna av ordentligt i ett durkslag.
3. Rör ihop crème fraiche, socker, vaniljsocker och ägg.
    Blanda sist i ananasen/bären.
4. Häll fyllningen i pajformen och grädda i ugn, 175°C, 20-30 minuter.
5. Låt pajen svalna och sedan servera =)



   
Detta är med ananas i fyllningen!

 
Och detta är med hallon & blåbär!


Fruktansvärt enkelt och snabbt gjort. OCH sjukt god =)


Kommentarer
Postat av: fiffi

visst blev det gott med blåbär och hallon? :D

2009-11-25 @ 21:33:50
Postat av: jossan

riktigt gott!!! hur mumma som helst =)

2009-11-26 @ 16:32:41
Postat av: Emma ~ Crazyangel

Men gud vilken söt form, vart är den ifrån?

2009-11-30 @ 21:57:15
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0