Hej mitt Vinterland!!

Snacka om omväxling.. från nästan ingenting igår till en riktig vinter idag!! Men fint och ljust var det i morse.. men fruktansvärt HALT!! Tror det var ca 10 stycken på jobbet som gjorde en vurpa idag.. haha aj aj!! Tyvärr fick en åka till akuten med en skadad handled! Det är ju livsfarligt att springa ute vid första halkan. Så nu känner jag värken i mina lår för jag spänt mig så mycket hela dan!!

Efter jobbet idag tog jag en liten sväng på stan. Hittade lite julklappar, en ny outfit till fredag och en liten klapp till julklappsbytet med tjejerna =) Duktiga jag.

Middag, idag gjorde vi nåt som vi sällan gör, men är såå gott!! Hemmagjorda köttfärsbiffar, pressad potatis och sås! MUMMA!:)

BIFFAR



Ca 500g köttfärs
1 gul lök
1 ägg
Salt, Peppar, Grillkrydda (lagom mycket av alla tre)

-
Blanda detta i en skål, rulla sen lagom stora bollar och sen är dom redo att stekas. Enkelt =)



SÅS


1 cremé fraiche
3dl grädde
1 köttbuljongtärning
soja

-
När du stekt klart biffarna sänker du värmen och har i ca 1/2dl vatten, har i buljongtärningen och sedan cremé fraiche och grädde. Vispa tills den får en lite tjockare konsistens. Smaka av. Eventuellt ha i några droppar soja. Klart =)


POTATIS



-
Ibland känns det lite lyxigare med pressad potatis. Och det smakar faktist inte likadant :) hehe!


SÅDÄR,JA


-
En riktigt god middag! Jag tycker det är gott med kokta grönsaker och lingonsylt till. Try it!:)


Kommentarer
Postat av: Stina

Duktiga du!

2009-12-15 @ 22:38:53
Postat av: Emma

Åh va gott! Du är allt en riktig liten husmor du bodda! ;)

2009-12-16 @ 00:02:35
URL: http://emmanyberg.blogg.se/
Postat av: jossan

Haha, husmor vet jag inte.. men inte skulle jag ha nåt emot att vara hemmafru ;)

2009-12-16 @ 21:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0